Eesti Droonijalka Liiga reeglid
TÄIENDAMISEL
Class 20 / Versioon 0.6 / 15.12.2026
Reeglid koostab ja kinnitab Eesti Mudellennu Ühendus
1. Üldsätted
1.1 Ala ja reeglite alus
Eesti Droonijalka Liiga on sisespordiliiga, kus mängitakse droonijalgpalli Class 20 droonidega. Käesolevad reeglid põhinevad FAI (Fédération Aéronautique Internationale) droonijalgpalli reeglitel ning on kohandatud Eesti oludesse.
Kohandused on tehtud eesmärgiga tagada esimesel liigahooajal võimalikult võrdsed tingimused kõigile osalejatele ning võimalikult madal sisenemislävi. Edaspidi võivad muutuda nii tehnilised nõuded kui ka võistlusklassid vastavalt vajadusele ja mängijate soovile.
1.2 Ametlik staatus
Eesti Droonijalka Liiga toimub Eesti Lennuspordi Liidu ja Eesti Mudellennu Ühenduse egiidi all. Droonijalgpall on FAI poolt tunnustatud spordiala ning kuulub rahvusvahelise lennuspordi süsteemi.
Eesti Droonijalka Liiga on ametlik Eesti Meistriliiga droonijalgpallis ning kõigi ametlike mängude tulemused kantakse Eesti spordiregistrisse.
2. Osalemine ja registreerimine
2.1 Litsentsid
Esimesel liigahooajal ei ole liigas osalemiseks vajalik FAI sportlaslitsents. Piloodid ei pea läbima ka A1/A3 pädevuseksamit, kuna droonid on väikesed (alla 250g) ja ei ole varustatud kaameraga.
2.2 Registreerimine
Iga võistkond ja kõik sellesse kuuluvad mängijad peavad olema registreeritud droonijalka.ee kodulehel enne liigahooaja algust. Registreerimine on tasuta ja kohustuslik osalemiseks ametlikes liigamängudes ja turniiridel.
2.3 Võistkondade tüübid
Osaleda võivad koolide, huvikoolide, ettevõtete võistkonnad ning ka vabalt moodustatud võistkonnad. Ühest organisatsioonist võib osaleda mitu võistkonda, tingimusel et mängijad ei kattu. Juhendaja või treener võib esindada mitut võistkonda.
3. Võistkond
3.1 Koosseis
Võistkond koosneb kuuest mängijast ja juhendajast või treenerist. Juhendaja või treener võib olla ka üks kuuest mängijast, kuid ei ole lisamängija. Juhendaja või treener võib olla ka eraldi isik, kes mängijana ei osale.
3.2 Mängu ajal
Mängu ajal on väljakul viis mängijat + üks vahetusmängija. Juhendaja või treener, kes ei ole aktiivne mängija, ei tohi drooni juhtida ega mängu käiku otseselt mõjutada.
3.3 Osalemise kohustus
Vahetusmängija peab osalema igas mängus vähemalt ühes setis. Kõik kuus mängijat peavad mängu jooksul saama platsiaega.
4. Mängu formaat
4.1 Üldine
Mängitakse formaadis viis viie vastu.
4.2 Setid ja võit
Mäng koosneb kolmest setist, millest iga sett kestab kolm minutit.
Settide vahel on paus kuni 2 minutit akude vahetuseks ja droonide hoolduseks.
Seti võidab võistkond, kes lööb rohkem väravaid.
Mängu võidab võistkond, kes võidab kaks setti.
4.3 Viik
Kui sett lõpeb viigiga, setti ei võida kumbki võistkond.
Kui pärast kolme setti ei ole kumbki võistkond võitnud kahte setti, mängitakse lisasett kuldse värava põhimõttel.
Lisasetis esimese värava löönud võistkond võidab mängu.
Lisasett kestab kuni värava löömiseni.
Lisasetis kehtivad kõik tavapärased mängureeglid.
4.3 Vahetused
Seti ajal ei ole lubatud vahetada mängijaid ega droone. Vahetused on lubatud ainult settide vahel.
5. Ründaja roll
5.1 Ründaja määramine
Igas setis on kummalgi võistkonnal üks ründaja. Väravaid saab lüüa ainult ründaja droon. Ründaja droon peab olema selgelt tähistatud punase lipukesega.
5.2 Ründaja vahetumine
Igas setis peab ründaja olema erinev mängija. Sama mängija ei tohi olla ründaja samas mängus rohkem kui ühes setis.
6. Droonide tehnilised tingimused (Class 20)
6.1 Üldnõuded
Võistlustel on lubatud kasutada ainult Class 20 droone täiskaitseraamiga.
6.2 Mõõtmed ja kaal
Droonipalli välisläbimõõt peab olema 20 cm ± 2 cm.
Maksimaalne stardikaal koos aku ja lipukesega on 250 g.
6.3 Akud ja toide
Lubatud on LiPo või Li-ion akud maksimaalse nimipingega 2S (7,4 V).
Ühe aku elemendi maksimaalne lubatud pinge on 4,25 V.
Akude ülelaadimine on rangelt keelatud!
Rikkumise korral eemaldatakse võistkond mängust ning vastasvõistkond saab võidu tulemusega 0:2. Korduva rikkumise korral on korraldajatel õigus eemaldada võistkond turniirilt või isegi kogu liigast. Kohtunikul on õigus kahtluste peatada mäng aku pinge kontrollimiseks.
7. Väljak ja väravad
7.1 Väljak
Väljaku suurus peab olema vahemikus 6×3 m kuni 8×4 m.
7.2 Väravad
Värava siseläbimõõt on 40 cm.
Värava keskpunkt asub ligikaudu 3 m kõrgusel põrandast.
8. Kohtunikud
8.1 Kohtunik
Kohtunik peab olema Eesti Mudellennu Ühenduse poolt koolitatud.
Kohtunikul peab olema aku pinge mõõtmise vahend ja vile.
Mängul võib olla mitu kohtunikku.
8.2 Lõppprotokoll
Kohtunik kinnitab pärast mängu ametliku lõppprotokolli ning edastab liiga esindajale. Mängude tulemused ja liigatabel kajastub droonijalka.ee kodulehel ning uuendatakse peale igat mängudevooru.
Liitu droonijalka kogukonnaga!
Liitumine on parim viis saada kõige operatiivsemat infot ning saada osa ettevalmistavatest töötubadest, laagritest, demovõistlustest ja infopäevadest. Liitumine ei too kaasa mingeid kulusid ega kohustusi.